צעצועים על הגובה

אתמול הייתי בהופעה. לונדון – זה די מחייב לחיות פה. יש מלא מוזיקה. ביום הראשון שלי פה (בתור דיירת, לא אורחת) פתחתי טיימאאוט רק כדי לגלות שכל הדיסקים שלי קמו לחיים. זה לא אגדה, יש באמת אנשים מאחורי הצלילים ואם רוצים (ומשלמים) אפשר אפילו לראות אותם. כן כן! אז התחלתי ללכת הופעות. ומה אני אגיד? אויר לנשימה, דג במים, שוקולד ובירה. טוב מספיק.

אז אתמול הייתי בעוד אחת. איזה הופעה זו היתה! רישמית הלכנו לANIMAL COLLECTIVE (בקרוב יהיה להם אתר כמו שצריך. טוב שיש כמה שהבינו שמייספייס זה חלטורה של אתרים). אני לא בדיוק זוכרת איך הרומן שלי אם החיות התחיל. אולי שמעתי אותם באיזה פסקול, או טרק טועה הגיע למחשב. כך או כך זה היה די מזמן (לפני עידן אנגליה אפילו!!) ומאז מערכת היחסים רק הלכה והתבססה.

וכשראיתי שיש להם סיבוב הופעות קפצתי משמחה! והלכנו. התמקמנו כמו שצריך, חיממנו מפרקים, מצלמות ואוזניים. על הבמה הופיעו זוג – החימום. היא שרה בשפה מעניינת. הרוב בקהל הימר על איסלנדית – ביורק זה כל מה שמכירים ההמונים. בסוף הסתבר שהם פינים ועונים לשם ISLAJA. לא הבנתי מילה ממה ששרה (מן הסתם, פינית אחות שלי!) התואמת אמלי הפינית. היה איתה על הבמה בחור שבאמת נראה נורדי, כולל עצמות לחיים סופר דופר, שהמהם למיקרופון. ואז הם התחילו להנות מעצמם. שלפו צעצועים והתחילו לשחק – מין שעונים מפורקים, משהו שנראה כמו גרביים מנגנות, כלי נשיפה שנראה כמו מיני-מיימיה ועוד כל מיני. שכחתי לציין שהמידע החלקי נובע מהעובדה שלאט לאט התקשורת הויזואלית עם הבמה התרופפה – כל הקהל היה גבוה להחריד. כנראה השפעות נורדיות… קשה היה להבדיל ממש בין שעון לגרב למיימיה, סליחה, נופת קוראים שלי. שיר לפני הסוף הפינית הודיעה משהו לקהל. "מה?" שאלו כולם בקהל, "מה היא אמרה עכשיו?". הצמד לא הצטיין בבהירות, לא בהופעה ולא במסרים פרקטיים לקהל. נו שויין.

וכך, כשסימני שאלה רבים מציפים אותנו נותרנו לחכות ללהקה שלשמה התכנסנו. ואז הם הגיעו! הם התחילו לנגן, ולמשך יותר משעה אחרי, בסשן בלתי פוסק (אף לא רגע הרפיה בין שיר לשיר) הם היממו במגוון צלילים, קולות, אורות, מה לא…
עם קלידן שמכניס את קידקניבל לקליד הקטן (אני יודעת שאין דבר כזה, אל תפריעו) (ושלא תבינו לא נכון, קידקניבל ממש ממש טוב במה שהוא עושה), חמוש בפנס-כורי-פחם ותנועות ריקוד של יהודי בכותל, הוא המציא מהסינטי צלילים שרבים בקהל תהו אם הוא היה גילה חלק בכוכבים אחרים, כי הם בטח לא מהעולם שלנו. הסולן מטעמו לא התבלבל מהיכולות של חברו ופיזז, שר, צקצק, נהם, צייץ ומה לא לעברינו. רוב הקהל לקח את זה כמחמאה והתחיל לרקוד. אני חייבת לציין שהסאונד הפליא – בהופעות שכאלה האתגר הוא להעביר חי את האיכויות של צלילים כל כך מתוחכמים ובדרך כלל מספיק רמקול סורר או בלאנס של חירשים כדי לקלקל ולהפוך את הכל לרעש מעצבן ותו לא. אבל האסטוריה כנראה ידעו מה עושים והכל היה פשוט נעים. תודה!

בונוס: פרס נדיב יחולק בין הפתרים נכונה את החידה: כמה פעמים קיבוץ אנימל מופיעים כפסקול בעבודותי?

ISLAJA – MUSIC VIDEO – ROHKAISULAULU

ANIMAL COLLECTIVE

ובאותה נימה, וגם לבקשת הקהל שמתגעגע לשלכת אמיתית – אלבום קצר של סתיו והחיות. מה הקשר? יש דברים שאי אפשר להבין בשכל – כמו סתיו אירופאי ומוזיקה. וגם בירה נשר…

(אגב, כל המילים המודגשות הם לינקים לקטעים מיוטיוב שאולי ממחישים מעט ממה שהיה, למרות שלדעתי לא ממש. בקיצור – נא להקליק)

פוסט זה פורסם בקטגוריה מוזיקה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

