קיץ בפברואר

הפעם דיווח מיוחד. כי אני בביקור מולדת. חשאי! התגנבתי לארץ הקודש בטיסה סדירה של אלעל (אל תשאלו, התקמבנתי על דיל מעולה שהושיב אותי בטיסה רגילה, במטוס השווה עם המסכים הקטנים האישיים!) כי לבדוק האם נכונה הזעקה שקמה לאחרונה בקרב מכרי ברחבי הארץ. הם טוענים שחורף פה. שקר. שהיו טמפרטורות ממש ממש נמוכות (פחות מחמש מעלות, הם זעקו). שאפילו הירקות בשדות הצטננו ובקיצור דרמה גדולה. שאני אביא איתי מעיל, כובע צמר, כפפות, צעיף, סוודר, מגפיים, מחממי אוזניים, שמיכת פוך, עוד סוודר, סדין חשמלי, נעלי בית, פליז, מקל הליכה בשלג… הרשימה עוד ארוכה אבל נדמה לי שהמסר הועבר…
בקיצור נסעתי לבדוק.
מהמטוס נראה שישראל עדיין עומדת על תילה. היו שלוליות בשדה. יצאתי החוצה לרחרח את הקרה.
מה אתם חושבים שקרה עם הקרה? מיד הורדתי מעלי שתי שכבות סוודרים – הרגשתי שאני נמסה מהבפנים החוצה. 10 מעלות בלילה! זה קר זה?
למחרת יצאה השמש! שמש! לא ראיתי אותה מאז אוקטובר. מבורכת תהיי! (אני מתנצלת ישבה לידי דוסית בטיסה, ונדבקתי ממנה בעגה) חגגתי ורקדתי לאורה. היה ממש אור! והיו צללים ומסנוור. התרגשתי עמוקות.
השעה ארבע אחרי הצהריים הגיעה. עדיין שמש! ואור! ושמש! כבר התכוננתי לסגירת היום אבל השמש פה עם אופי. לא כמו השמש האנגליה שבורחת כי יום קצר ויש לה עוד סידורים להספיק. פה היא נשארה עד אחרי חמש.
מצד שני – יש צד שני! – כשכן היה פה "חורף" היו רעמים וברקים. לא שמעתי כאלה מלאן זמן. פלאש ובום ואזעקות של מכוניות שעונות לו בצפצפופים מעצבנים. גשם ארופאי יורד בלי הדרמה של ברק ורעם. פשוט מים וזהו. פה, כי ארץ הקודש וכאלה (כה אמרה שליחת האל על הטיסה), השמיים הרבה יותר רועשים.
בקיצור לסיכום. כל ישראלי שמקטר על החורף מוזמן לביקור באירופה/אמריקה/הקוטב כדי להכנס לפרופורציה. לישראל אין חורף ממש. יש חורפון קטנטן וחמוד. פעם בחודש (מתוך שלושת חודשי החורפון) יש סערה של יום יומיים ואז הפוגה. זה קייטנה!
רק חבל שהבתים הישראלים (רובם) מחוממים עם מזגנים. כשישראל תבין את יופי הרדירטורים, או את פלאי החימום המדהים הזה שבא מהמרצפות, או אז אני אבוא כל שנה לחופשת "חורף" כדי להשתזף. מיד אשוב, הלכתי לקנות משקפי שמש.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על קיץ בפברואר

  1. שחר הגיב:

    נרגעתי. אם אני מצליח לצאת לג'וגינג ב-5 מעלות צלזיוס, כנראה שהייתי מרגיש כמוך אם הייתי בוחר לבקר בארץ בתקופה שבא אי אפשר ללכת לים (בחירה תמוהה, כבר אמרתי?)
    תהני.

  2. שירה הגיב:

    כשאת אומרת ישראל את מתכוונת לתל-אביב? כי בירושלים כבר מזמן שמעו על הסקה.
    ואני חשבתי שאתם ברמת-גן דוקא מבינים שיש משהו מאחורי אילון…

להשאיר תגובה

