להיות לראש ולא לזנב

לא חשבתי שאומר את זה אי פעם, אבל לדעתי ראיתי את רדיוהד פעם אחת יותר מידי. בעצם שתיים. זה די עצוב.
כדי לספר את הסיפור כמו שצריך אחזור בזמן שנתיים אחורה. הייתי בפסטיבל, שהיה מאוד מוצלח לכשלעצמו. להקת הדגל היתה רדיוהד. הכל היה נפלא וחיכינו ללהקה האגדית שרק ימשיכו את הקו וירוממו את המוני המשולהבים עוד שלב אחד מעלה בהנאה מוזיקלית. זה לא קרה. הכל פשוט לא עבד.
ומאז הרגשתי מאוד מאוכזבת והסברתי לעצמי שזו היתה מין מעידה, שקורה וכולנו אנושיים. מאז גם נשבעתי שאסור לי בתכלית האיסור ללכת לעוד הופעה שלהם. צריך לדעת מתי להפסיק. הכל במידה בחיים.
אבל נפשי רכרוכית ועמוד השידרה שלי נידף ברוח והשתכנעתי להצטרף לחבורה המסורתית להופעה "בלתי נשכחת" (כך הבטיחו לי חבריי) בפארק ויקטוריה.
אם להוסיף עוד רמז מטרים לסיפור, אז לפני כחודש הייתי באותו המקום ויצאתי באמצע מאחת ההופעות שהכי חיכיתי להן בחיי. זה היה ברייב נגד גזענות שלקח פניה אחת לא נכונה. במקום למלא את הפארק בוויבז חיוביים של מייק לאב, נואמים עלו לבמה ושאגו לעברנו "F*** THE NAZIS!" ומסכי ענק הראו תמונות היסטוריות עם הכותרת של "נאצים אינם כיף". ניסינו להתעלם מהגזענות ההפוכה וחיכינו לאחת הלהקות הכי שוות שיעלו – THE GOOD THE BAD AND THE QUEEN. אין צורך להציג אותם, הם משכמם ומעלה. באמת ששווה לחכות, עודדתי את המבולבלים מסביבי שלא הבינו מה נהיה. וכשהם עלו, גם הם התאכזבו. אחרי חצי שיר הם הפסיקו את ההופעה כי הבלאנס היה… הממ… הוא פשוט לא היה. כנראה נבהל מהקרביות של האירוע וברח. כך נותרנו לנסות להנות מהופעה שנשמעה כמו ניסוי כלים באמבטיה של חרשים. רעש, אי סדר, בלאגן. באמת, הם צודקים – לא כיף.

כל זה היה אתמול. היום יום חדש ורדיוהד יעלו הערב ויתקנו את כל העוול. אמנם אחריות גדולה, אבל יש להם כתפיים רחבות. כדאי שיהיו להם. במבט ראשון הכל נראה דומה באופן חשוד והתחלתי לחשוש שזה לא יגמר טוב. צלילים צורמים שאמורים להיות מוזיקת "כניסה לאוירה" עשו לנו לא טוב והכניסו אותנו לאוירה הלא נכונה. חברי שלא ידעו אכזבה מרדיוהד או מהפארק (עדיין) היו עסוקים בהלתמוגג מכיעור הקהל. זה קטנות, ניסיתי להסביר, אבל החריקות של מוזיקת הרקע בלעו את חששותיי.
BAT FOR LASHES הרגיעו אותי. קודם כל הסאונד – אמנם נוטה לשמאל, אבל זה כנראה עוד שארית מהאותו יום נגד גזענות שלא הלך לפי התוכנית – סאונד שמצדיק את הכל כולל הכל. אפילו שלא ראיתי כלום מהבמה, אפילו שציפיתי לגרוע מכל. אין לי מילה רעה אחת לומר על ההופעה. אבל השמחה שבלב נקטעה באיבה עם החשמל בכל הפארק. שקט השתרר ובעקבותיו קריאות בוז. בטח בוז. באנו להנות! עשרים דקות של חשש רועם עד ששוב יכולנו להנות מקול הזמיר. היה לי נורא עצוב בשבילה. וגם, כן עדיין, עצוב בשבילי. אמנם לא נורא עד כה, אבל גם לא מזהיר.
באיחור אופנתי גם רדיוהד עלו סופסופ (חשבתי לעצמי לאור התקלה המחפירה לפחות יצ'פרו אותנו בעמידה בלוחות הזמנים, אבל מי אני ומה אני מבינה בלרצות קהל). הם עשו הכל כמו שצריך. אין מה להגיד. כל השירים החדשים, חלק מהקלאסיקות, שני קאברים משעשעים, וידאו ערוך היטב עם שלל האפקטים הלוהטים בשוק, תאורת במה ידידותית לסביבה וכמובן סאונד מדוקדק.
רק מה? כשהכל הסתיים לא הרגשתי דפיקות לב או סערת רגשות. הרגשתי כאילו הייתי בפגישה. לחצו לי את היד בחום, הבטיחו את כל מה שרציתי לשמוע, אבל לא נכנסו לי בנשמה. פעם רדיוהד כן נכנסו לי בנשמה. טום בקול של חתול מיוחם ודיקציה שואפת לאפס עשו לי ריגושים. בלי להבין מילה אני והוא תיקשרנו ברמות אמורפיות – קוראים לזה מוזיקה. היום נותר הביזנס. עשינו עסק, כל אחד מהצדדים סיפק את מה שנחתם בניירות ונפרדנו כידידים.

זהו. פעם אחת יותר מידי. היה טוב, טוב שהיה. מעתה – רדיוהד מקומם שמור אצלי באוזניות, ורק שם.

אה, אבל משהו אחד עשה עליי רושם אדיר ואני חייבת את הקוריוז הזה – כדי לסיים בחיוך, שלא תגידו שאני מרירה.
השירותים היו חוויה נפלאה. נקיים (כימיים ונקיים!!) וביחס של 3:1 לטובת הבנות. מי היה מאמין? ימי משיח. מאבטחים משגיחים שהבנים לא ינצלו את הצדק המופלא ומגורשים באחת לתור הארוך שהשתרך אצלם בעוד הבנות מדלגות בהנאה מאסלה לאסלה.

וזה לקינוח – ככה "הטוב הרע והמלכה" נשמעים כשהם לא בפארק. גם הם במקום VIP אצלי באוזניות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מוזיקה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על להיות לראש ולא לזנב

  1. שחר הגיב:

    יפה כתבת מותק, יש לי קשה להתעלות על זה אז יש סיכוי שפשוט אצטט אותך בפוסט שלי 🙂

להשאיר תגובה

