דיל החודש

בחינם זה עניין לא פשוט. כשמציעים לך משהו בלי לדרוש תמורה בשטרות זה אומר דרשני. מחמת הבושה לא כתבתי פה על חוויה הלא הגיונית שעברה עליי בקוקו לפני מספר חודשים בה נפלנו ברשת הדו פרצופית של החינם, ונאלצנו לשחק אותה קהל מתלהב לפני המצלמה. לא שהסבירו מראש למה ואיך, המארגנים חשבו שזה מגיע להם (שוב, עניין החינם). בדיעבד שעות המשחק שהברנו אני ושאר הפריירים היו כדי מספיק חומר לעריכה עם קטעים של קהל נסחף כדי שההופעות יראו טוב על מסך הכסף. במציאות עמדנו עמומים מול אומנים עייפים. אמת בפרסום…

הקיצר מאז יש לי חששות מובנים. מי שנכווה ברותחין לא לוקח חינם כמובן מאליו.
בגלל כל זה, כשהציעו לי כרטיס חינמי להופעה שנשמעת על הנייר שווה בת שווה עצרתי את כלי ההתלהבות וחפשתי את הקטצ'. לא רק שלא היה קטצ', זה היה כל כך טוב שלקח לי יותר משבוע לדווח בכלל על האירוע.
במודעון מרהיב ביופיו (עם אתר לא פחות סקסי – אל תתעצלו, תגלשו) – סטייל מקסיקו א-לה פריז (המועדון המקורי אכן פריזאי) המגיש קוקטיילים נדיבים, עיצוב פנים אקלקטי של פיסות עץ, וילונות עטורי טקסטורות, צבע בכל פינה, עציצי ענק ומוביילים מאולתרים מהתקרה שהורכבו בערך מכל דבר שאפשר לתלות. איכשהו כל העסק לא היה עמוס אלא מרתק. ההמתנה ללהקה שתעלה חלפה ביעף בזכות הנוף.
אחרי שסרקתי והטמעתי כמעט כל פרט ולגמתי שנים שלושה קוקטיילים התחיל להתמלא. זה הזמן להסביר שכל החינם הזה אורגן לטעם כתבים ושאר דווחנים לאומה ובכלל אנשים שמחשיבים את עצמם בברנז'ה ושווים חינם. העובדה המרגשת הזו קבעה שני דברים – הראשון שהיינו מוקפים. סך כל הפוזה בחלל עלתה מעל הקו האדום. הרגשתי בטי. שנית האיחור האופנתי הפך לעיכוב מייבש. אבל חינם זה חינם. אין לבוא לטענות ואין על מה להתווכח. מה אני כבר אגיד? שאני רוצה את הכסף בחזרה?
בסוף הם עלו. קלקסיקו. באלבום הם נשמעים כמו פילהרמונית. אבל על הבמה היו בסף הכל ארבעה אמריקאים מזדקנים. מהאקורד הראשון הבנתי שהיה שווה לחכות ומרושם ראשוני מטעה. קלקסיקו יודעים את העבודה. והכי יפה – הם באו להנות. לא לא מהאמנים שעושים לך טובה שהם בכלל מולך מרעידים תו או שניים. מצידם שהחדר יהיה ריק. מוזיקה זה מוזיקה ויש להם הרבה מה לבטא. הבריטים יכולים למלמל בבוז על אחיהם החורגים שמעבר לים אבל אחרי הקלקסיקו ירדו אף אחד לא העיז להודות שאי פעם היה לו משהו נגד האמריקאים. הופעה קצרה, משאירה הרבה טעם לעוד (ואיזה כיף לי אני הולכת לראות את הגרסה המלאה בעוד פחות מחודש). שווה כל פרוטה.

מסקנות לעתיד הבא עלינו לטובה:
1. חינם אומר דרשני.
2. אם מדובר בחינם למדיה – יש בקנקן מי מעיין. רוצו.
3. מכיוון שלא עלה לי ללכת לחינמים מאכזבים, אני אמשיך ללכת. מה יש לי להפסיד?
4. האלבום החדש של קלקסיקו כבר מזמן בחנויות. עם הכסף שחסכתם בהופעות חינם, רוצו לקנות!

פוסט זה פורסם בקטגוריה מוזיקה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על דיל החודש

  1. שחר הגיב:

    לפחות תפרסמי את התאגיד שבזכותו הזדמן לך החינם, לא מגיע קרדיט?

  2. anoshnea הגיב:

    נ.ב. כל האושר הכתוב מעלה התאפשר בזכותו האדיבה של מנכ"ל חברת ההפקות מונוקרייב בע"מ.
    http://www.monocrave.com

  3. שחר הגיב:

    מנכ"ל? דירקטור, פאונדר ומנקה. חזרת כבר מיזראל או שאני מוכר את הכרטיס שלך להופעה הבאה של קלקסיקו?
    דרך אגב, מסתמן שיש לי שני כרטיסים ל-TV on the Radio בשבילך (לא חינם…)

להשאיר תגובה

